ETT HELT NYTT HEM

Igår var vi som sagt i Sundsvall och köpte lite nya möbler. Det slutade med att vi köpte 2 soffor (3 sits och 2 sits), två bokhyllor, matbord + 6 stolar, kort + ramar till förbannelse (blev skitsnygga tavlor!), apsnygga kuddar till sofforna, taklampa till Celia och lite annat smått och gott. Allt som allt gick det på strax över tolvtusen, men det var det verkligen värt! Jag menar, ett helt nytt hem för den summan? Fullt godtagbart! Nu är det bara till att börja spara pengar igen, för nu känns sparkontot lite väl tomt.

På tal om pengar och sparkonto. Tänkte dra mig ut i förrådet idag, och där har vi nästan 10 månaders pant i sopsäckar... Känns lite pinsamt att komma släpandes på flera sopsäckar med tomflaskor/burkar, folk måste ju tro att vi lever på läsk, öl och cider, haha. Men men, jag tänker ju INTE släpa med mig flaskorna i flyttlasset, och absolut INTE slänga dom, är pant för många hundralappar där. Och f'resten så tycker jag det är helt sjukt att dom ska ta bort panten på PET-flaskorna, dom pratar ju om miljöförstöring och att vi inte återvinner nog mycket och bla bla bla.. Hur tror dom då inte det ska bli nu, för hur många kommer orkar sopsortera PET-flaskor om dom inte får nån pant för det? Jag vet att jag kommer inte orka göra det i alla fall.

Nä nu sitter Celia här och ropar "meme, meme" så ska gå och leka lite med henne. Och ja, som vanligt är vi uppe med tuppen. Undrar när hon börjar få lust att sova lite längre än till halv sex, sex? Den dagen kommer jag JUBLA! :D

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0