- Jag är nog anemisk

Jag har alltid haft lågt blodvärde, det vet jag, men den värsta smällen kom nog efter förlossningen då jag förlorade rätt mycket blod. På BB rekommenderade de mig till en början att äta paltbröd och messmör, vilket jag gjorde, men det hjälpte inte ett skit (i och för sig var man ju inte där så länge, så det hann väl aldrig att ge nån verkan heller, för den delen). I alla fall så tyckte de att jag skulle få en blodtransfusion innan vi åkte därifrån, men jag vägrade med orden att "det går nog snart till sig. jag är inte lika trött nu".
Idag ångrar jag det som tusan! Jag skulle kunna ge vad som helst för att få en blodtransfusion. Mitt blodvärde är fortfarande lika lågt (nästan) som det var på BB. Jag är trött dygnet runt i princip, blek som ett spöke och yr som en höna. Förut har jag alltid haft så att om jag ändrar läge för fort, t.ex. sittande - stående, så har det blivit svart i några sekunder och marken har gungat under fötterna. Men nu är det så för jämnan. Det kan snurra till när jag ligger ner i sängen på kvällen, när jag sitter här framför datorn så kan skärmen helt plötsligt "flyta bort" och allt snurrar i ett par sekunder.

Jag har efter att sammanvägt allt detta kommit fram till att jag MÅSTE ringa hälsocentralen imorrn och få komma in och prata med en läkare/sjuksköterska, för så här kan jag inte ha det. Tänk om det skulle snurra till nångång när jag håller i Celia, och jag rentutav svimmar? Det har ju hänt förut (att jag svimmat alltså, men inte med Celia i famnen).

Jag har också kommit fram till att kanske är det därför jag fryser så mycket också.. Kroppen har för lite blod att pumpa runt, så den klarar inte av att hålla en bra temperatur. Jag menar -hur många av er går fortfarande runt med tjockstrumpor, och vissa dagar långkalsonger? Hur många av er sitter just nu med blåa, stelfrusna fingrar som det värker i?

Och igårkväll när vi gått och lagt oss så frös jag så mycket om fötterna, så jag la dom mot Anders ben för att få lite värme.. det går kanske en halv minut sen säger Anders "du måste ta bort fötterna, mina ben domnar bort...". Det är inte normalt, helt enkelt.

Tänk vilken dröm att kunna dra på sig en kjol eller klänning, utan att bli alldeles blå om ben, fötter och armar!


Såhär tycker vi
Postat av: Marie

Jaa.. Annars mår jag ganska bra, ont lite överallt men.. =) Jag är i vecka 27 nu, 26+4 tror jag för att vara exakt. Kram

2008-06-23 @ 20:56:10
URL: http://varlensbasta.blogg.se/
Postat av: Marie

Jaa visst, det går så himla fort tycker jag!! Jaa att det gör, nyss låg jag på sidan i soffan och det riktigt killades faktiskt, tills en välriktad spark på blåsan påminnde mig om att det var ett tag sedan jag uppsökt damernas =P Jag tycker det är underbart att känna =D Kram

2008-06-23 @ 21:23:59
URL: http://varlensbasta.blogg.se/
Postat av: martina

men gumsi, de låter ju inge bra. du måste gå till läkaren!! puss

2008-06-27 @ 11:52:58

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0