- Blev inte riktigt som planerat

Jag hade stora, ambitiösa planer på att bli klar med mitt arbete om äldre och undernäring nu ikväll, men det fick käpprätt åt helvete så att säga. Gick hur bra som helst till en början, men sen tog det bara tvärstopp. Jag förstår helt enkelt inte hur jag ska hinna klart?! Varför finns det ingen mer från Bispgården/Hammarn som pluggar till uska som man kan göra grupparbeten med? Skulle göra det hela så mycket enklare om man hade nån enda liten jäkel att kunna diskutera med. Och såklart, slippa göra allt jobb själv. Faktiskt så är det ju så att grupparbeten oftast/alltid är större / kräver mer än vad en individuell uppgift gör, men är man 2-3 stycken som arbetar tillsammans blir bördan lite lättare. Nu måste jag ju göra precis allt all-by-myself, and it sucks big time.

Det är bara 1,5 månad kvar nu tills allt ska vara klart, och jag vet redan nu att jag inte kommer att hinna. Faan också. Känns helt förjävligt, för att vara ärlig. Jag har inte tid över för att skriva alla dessa arbeten nu i sommar, för jag jobbar, jobbar, jobbar och jobbar, och mellan det tar jag hand om ett 1 årigt bustroll och dammsuger, diskar, skruar, tvättar, handlar... suck. När man väl har tid till att plugga -ja då orkar man inte.

Inte undra på att allt annat blir lidande när man är så jäkla trött som jag är... Orken finns inte längre, så är det bara.

Det skulle vara så underbart att få vakna och vara utvilad en enda dag. Att orka med en hel dag utan att behöva sova middag alternativt ragla i säng vid 19:00 när Celia har lagt sig. Hur normalt är det att vara helt slut vid den tiden när man är 20 år?

Neej, hälsocentralen nästa var det visst. Om jag nu har tid till det, vill säga...

Annars flyter väl allt på som vanligt här, som ni märker. Midsommar helgen är över, jobbade mest hela tiden. Blir bra löning det, fick ihop nästan 20 timmar storhelg! Kommer väl till pass när vi ska åka till Ullared och shoppa i början på Augusti :) Ja, du hörde rätt. Även i år åker vi iväg, jag, mamma och Olof. Skillnaden på i år och förra året är att jag inte kommer vara höggravid den här gången, och det är jag GLAD över. Sist vi var där var ca 1 månad innan Celia föddes, så man var lagomt stor och klumpig och uppsvälld. Usch vad ont jag hade i fötterna och ryggen i slutet av dan. Jag lääääängtar tills vi är där igen!

Imorrn är det jobb som gäller igen, 15:30-20:30 om jag inte minns helt fel. Ska jobba med mamma och Berit tror jag det var. Kommer nog gå finfint det, trivs att arbeta med Berit. Hon är så himla lättsam att ha och göra med! Fast det är väl alla på Brunkullan, när jag tänker efter.

Neej, om man skulle ta och göra sig en varm macka innan man lägger sig kanske? Har gått och blivit beroende av varma mackor med exakt 6st ostskivor, 2 skinkskivor, en lagom skvätt chilisås blandat med Paprika-, Kött&Grill- och Grönskakskrydda. Mums säger jag bara! Och till det, ett stort glas juice.

På fredag blir det btw Sundsvall och storhandling på Willys eller Coop.  Vi ska göra ett test :)

Såhär tycker vi
Postat av: Marie

Haha, ja jag får väl se då när den dagen kommer. Då kanske det inte är lika mysigt kan jag tänka mig =)

2008-06-24 @ 09:57:35
URL: http://varlensbasta.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0