Ingen sovmorgon här inte

Idag hade jag verkligen sett fram emot en lång, härlig sovmorgon (har inte haft en sovmorgon på sisådär en 2-3 veckor, utan varit uppe senast 07:30 varje dag..). Blir väckt av mobilen klockan 07:59, då är det Anders som vill att jag ska komma och ta Celia för att han inte mår nå bra.. Så jaa. Det var den sovmorgonen. Undra just när man får sova nästa gång? Känns som att det aldrig kommer att inträffa att jag sover längre än till åtta...

I alla fall så har Celia somnat nu, och Anders ligger och grisar i sängen också. Jag funderar på vad jag ska hitta på, men det lär väl sluta med att jag loggar in på WoW inom en mycket snar framtid. Det är ju faktiskt så att jag gått och blivit lite nörd igen.

Jag fick brev från försäkringskassan idag också, där dom säger att "pga. att vi just nu håller på med stora förändringar i vårt system så kommer det dröja 8-10 veckor innan vi behandlat ditt ärende". SUCK. Man får väl hålla tummarna för att man lyckas håva in nog mycket pengar i alla fall i höst då, för jag räknar inte med nåt bostadsbidrag eller underhållsstöd förräns efter jul, med tanke på hur raska FK brukar vara (och jag HATAR verkligen att behöva vara beroende av bidrag.. fy tusan! men efter jul så blir det andra bullar!).
Och det värsta är ju att jag inte kommer kunna jobba hur mycket jag vill i höst heller, pga. skolan och studiebidraget. Får max tjäna 58.000 före skatt under 1 juli - 31 december, och det är inte ens 10.000 före skatt varje månad :/ vilket alltså innebär att jag max kommer kunna håva in runt 6000:- per månad (efter skatt alltså..) för att inte bli återbetalningsskyldig. Återigen en suck.
Det roliga med det hela isåfall är ju att jag kommer att få en jäkligt stor utbetalning när dom väl lyckats "behandla mitt ärende", för då får jag ju alla missade utbetalningar retroaktivt istället. Men ändå... blir till att  vända på varenda krona när man inte ens får jobba så mycket man vill :/

Nej. Lite varm oboy skulle sitta fint nu, för jag fryser som en  gris.

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0