Fast jobb? -Ja tack!

Idag har varit en dag precis som alla andra. Vaknar av min alldeles personliga väckarklocka Celia vid 06:58, så då är det bara till att kliva upp. Inga sovmorgnar här inte (men om ett par veckor har jag ju varannan vecka att sova mig igenom, så det går nog jämt ut *ironi* ).

Imorrn är det jobb igen, halv åtta till halv fem. Jag verkligen hatar det passet, men vad gör man inte för pengar? Det blir ju trots allt åtta timmar till på lönerapporten. Och på tal om jobb så har jag totalt glömt bort att prata med chefen! Faan vilket dåligt minne man har, hade ju tänkt ringa henne idag. Har en förhoppning om att det kanske behövs mer vikarier ute i blå eller röd grupp, eller på natten. Känns som att Brunkullan inte kommer kunna förse mig med så mycket jobb framöver, med tanke på att det inte längre behövs en extra personal varje dag.. Och jag behöver ju i princip dubbla min inkomst varje månad för att få det att gå ihop, och hur ska det gå om jag kanske bara får jobba en 4-5 dagar per månad? Nej. Chefen nästa!

Idag ringde jag och fixade bredband också, och telefon tog jag med.. annars hade jag åkt på att betala nån jävla avgift på 1670:- för att dom ska koppla in skiten utan telefon. Suck. Det är många timmars telefonpratande det, så jag tog både och. Den 18e ska det komma nån tekniker och fixa till och aktivera det i lägenheten (tydligen var varken telefon eller bredband aktiverat där tidigare.. vad tusan har det bott för folk där? :P).

Funderar också på att ringa på Jysk och se till att dom har möblerna hemma och så reservera dom så man kan hämta dom nästa vecka. Måste bara flörta med någon som har bil med dragkrok, och släpvagn, men det lär nog ordna sig det med. Det brukar ju göra det.

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0