Det är om mig och Anders...

De senaste två veckorna har verkligen varit helt upp och ner, med tanke på allt som hänt mellan Anders och mig. Jag har aldrig riktigt förstått vad det där med ångest är, men de senaste dagarna har varit hemska! Igår, när det kändes som allra värst och jag satt här hemma för mig själv och funderade på kvällskvisten så skrev jag denna dikt / text.. Var år och dag sen sist jag skrev något, sist var faktiskt i fjol 2 månader efter att morfar dött, när jag tänker efter. Så jaa.. ni får ta att den är lite halvdan och inget riktigt flyt i den.. Men vafan. Konstruktiv kritik är välkommet!


Kommer du ihåg när vi stod där,

fulla av framtidsförhoppningar

och leenden både på läppar och i ögon?


När dagen var fylld av glädje

och vi gjorde det som föll oss in

som om det alltid skulle vara vi


Mycket har hänt sedan dess

och verkligheten idag ser helt annorlunda ut

vi tar inte längre någonting för givet


De ovillkorslösa leenden vi förr bytte

har nu bytts ut mot tårar som kan fylla en ocean

och jag vet inte längre ut eller in


Det skulle ju vara du och jag, forever and a day

men allt gick i kras och jag vandrade barfota i glas


Jag fick djupa sår av skärvorna men äger inget plåster

Såhär tycker vi
Postat av: Marie

Jag önskar jag kunde plåstra om dina fötter min vän..

2008-08-05 @ 17:59:01
URL: http://varlensbasta.blogg.se/
Postat av: Marie

Haha jaa jag tyckte att det var du som satt där men jag var osäker =P



Haha jaa, den syns må jag säga.. Och känns med.. Börjar faktiskt bli tungt nu.. Men alla tycker ju att "det borde inte vara så tungt, du har ju inte blivit så stor.." Genemot förut så har jag visst blivit stor och det ÄR tungt =P



Kram

2008-08-05 @ 18:43:08
URL: http://varlensbasta.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jätte fin dikt!

2008-08-05 @ 23:52:44

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0