WE'RE NOT DEAD

Vi är tillbaka! Tog ju bara runt 1 månad eller så, men vi lever i alla fall. Telia är verkligen inte världens mest serviceinriktade företag, tror jag, med tanke på hur länge vi fått vänta och hur många gånger vi ringt och härjat med dom.

Vad har hänt sen sist då?

* Vi har flyttat in i vår underbart fina och mysiga 3a, både vi människor och kattrackarn trivs utmärkt.
* Celia har hunnit blivit 8,5 månad gammal, snart 9 till och med (tror jag får radda upp hennes framsteg för sig)
* Jag har börjat träna riktigt, 3-4ggr i veckan och har hitills gått upp ca 2kg. YES!
* Jobbar & pluggar för fullt, men är snart klar med Social Omsorg, ska skicka in sista arbetet till veckan
* Köpte också ett "helt nytt hem" på IKEA, men det kanske jag nämnde tidigare?

Och nu står det helt still i huvudet, men det är med all säkerhet mer som hänt.


Celias framsteg då:

* Ålar sig fram riktigt snabbt nu, men har inte riktigt kommit på hur man kryper
* Reser sig upp och står i spjälsängen utan problem
* Har också rest sig upp vid köksbordet (bild kommer :) )
* Somnar själv utan problem både på kvällarna och när hon sover på dagen
* Sitter upp utan problem (förut var det lite knaggligt med det)
* Säger "titta" hela tiden och vinkar och klappar händerna
* Har lärt sig att rulla en boll till oss
* Kanske inte ett framsteg, men hon älskar att gå till aktivitetsparken och gunga!
* Plaskar som tusan när hon badar (jo, på ett sätt är det faktiskt ett framsteg, eftersom hon inte tyckte om att bada förut :P)

Och jaa... det händer nya saker här hela tiden, och det går så förbaskade fort att jag snart inte hinner med! På måndag fyller jag 20 år också, och födelsedagen firas i Bräcke i en lektionssal hela dagen. Det låter väl skoj? :) Blir väl tårtkalas nu till helgen istället tror jag, och sen fira riktigt med kompisarna nån helg framöver. Blir kanske grillning nu till helgen, beror på barnvakt och så. Har man tur så :) Grillat är ju så otroligt gott!

Men nu ska jag nog gå och borsta håret, sitter här med handduken virad runt huvudet än jag. Hoppas f'resten att alla mina läsare hittat tillbaks hit?

Såhär tycker vi
Postat av: micca

HAha ja de har ju hunnit blivit en hel del :P
Ja han har börjat på dagis:) De går jätte bra!
Näe ja går bara hemma just nu, letar jobb men de går lite segt. De mesta behöver man ju bil för..

2008-04-23 @ 21:24:50
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se
Postat av: Anonym

haha inte glömmer vi er inte ;)

2008-04-25 @ 09:53:34

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0